עקרונות בסיסיים ליצירת תוכן ויזואלי איכותי, בועט ומגניב!

tv-3774381_1280A

ההגדרה של תוכן איכותי קצת חמקמקה, כי הרי מי קובע מה איכותי ומה לא, האם איכות היא אחידה והאם היא מדידה? בכל אופן כאשר מדברים על איכות מתכוונים לתוכן שעושה את העבודה, מניע לפעולה ומציג במדויק את המסרים העסקיים והשיווקיים שהעסק מבקש להעביר.

תוכן שיווקי, עסקי או מכירתי, בין אם הוא מוצג כטקסט, כתמונה או כסרטון חייב להכיל כמה אלמנטים בסיסיים, הוא חייב להיות ברור, שימושי, תמציתי, מדליק וייחודי, מדויק ועקבי.

כאשר מדברים על תוכן ויזואלי, קליפים, סרטוני תדמית, סרטי הדרכה וכד' הכל מתחיל במשפט אחד ברור וקוהרנטי, בדרך כלל המשפט הזה עונה על מה העסק רוצה להשיג בסרט? סרטון ללא מטרה מוגדרת יכול להיות יפה אבל חסר טעם וחסר תועלת.

הפקה של סרטונים אינה דבר של מה בכך, נדרשת השקעה רבה ולכן על התוצר להיות שימושי. הלקוחות חייבים להבין את המטרה, אופן הפעולות שינקטו, קהל היעד אליו הוא מיועד וכד' חייבים  ולהעביר במדויק את הנתונים לאנשי הקריאייטיב ומפיקי הסרטונים.   תוכן לא שימושי, גם אם הוא יפה ומושקע אין לו ערך שיווקי וחבל.

העולם התזזיתי של ימינו גורם לכך שהמסר חייב להגיע ב"בום" בצורה מאוד תמציתית וייחודית. זה לא אומר שזה לא איכותי, ללא איכות אין זכות קיום. אבל אפשר לכתוב תוכן איכותי, או להפיק סרטון קצר ומדויק שיעשה עבודה מעולה.

הדיוק במסרים אינו שלם ללא בחירת קהל היעד המדויק לסרטון או לקליפ. גם אם לעסק מסוים יש כמה קהלים, לא כל מסר, כל תוכן או סרטון יפעל באותה מידה אצל כולם. החכמה היא לייצר את התוכן הוויזואלי המדויק לקהל אותו מטרגטים. להשתמש בויז'ואל שהם רגילים לראות, בצבעים ובמסרים שמתאימים להם במדויק.

מקוריות, אותנטיות, יצירתיות, ייחודיות, מחוץ לקופסה, ושאר ירקות, כל אלה הם הבסיס וה- MUST של כל תוכן שיווקי. אם ראו את זה כבר קודם, זה כבר לא רלוונטי, אם זה מועתק, אין לזה ערך, אם המסר בנאלי, זה מחטיא את המטרה… תוכן שיווקי ויזואלי חייב לספק חוויה.

קונסיסטנטיות…. אחד הדברים הכי חשובים בשיווק, בין אם שיווק מסורתי, בין אם שיווק תוך שימוש בטכנולוגיות ורשתות חברתיות, שיווק און ליין או באמצעות סרטונים, חשוב להיות עקביים. לשדר נראות אחידה, מסרים מדויקים, למתג נכון את החברה אצל הלקוחות והפוטנציאלים. עקביות חייבת גם להיות לאורך כל הסרטון, במראה, בסאונד, באיכות ובמסרים.

איכות אמנם אינה מדידה, אבל בעולם השפע של ימינו אנשים יודעים להעריך השקעה. הלקוחות והעוקבים אוהבים שמכבדים אותם, שמעניקים להם חומרי שיווק מהוקצעים, מושקעים ומדליקים. אתרים יפים, סרטוני תדמית ייחודיים ובכלל חומרים מקוריים שגורמים לאנשים להגיד…. "ואללה אותם אני צריך!"

חושבים להוסיף קצת תנועה ורגש לעסק?

מוזמנים לבוא איתנו לסרט! תשאירו פרטים ונחזור בטיל